Gamla dikter!

Loggade för ovanlighetens skull in på Sockerdricka och hittade dess gamla dikter. Snacka om att jag direkt färdas sådär 6-7 år tillbaka i tiden! Nostalgi! Känner nästan för att lyssna på lite Marit Bergman och Lifehouse nu samtidigt som jag pimplar en massa kaffe. Så är nostalgikänslan total. Haha.

----------------------------------

Motsägelsefull
förtrollning som trollbinder
försvinner med tid
bland stjärnorna i natten
Magin är borta
låt mig ha min illusion

----------------------------------

Darrig och skakig
kroppen är helt uttorkad
huvudet dunkar
Min själ har blivit sömnig
sov för evigt Törnrosa

----------------------------------

Tårarna rinner
smärtan känns in i märgen
det är inte lätt
Att ha en kniv i hjärtat
saknaden är mitt spöke

----------------------------------

Min själ är sprucken
den gick mitt itu igår
du gick rakt förbi
Med undanglidande blick
Det svider i min själ nu

----------------------------------

Förändringen känns
allting är annorlunda
ingenting är nytt
Jag har en smärta i själen
sagan som aldrig blir all

----------------------------------

Antar att ni ser temat på dikterna? Haha. Okej de är väl lite halvt deprimerande och högtravande, men vad jag minns skrevs de som en skoluppgift (på Ädelfors) i ett enormt bakfullt skick. Och då är man inte direkt på topp. ;P Men jag tycker ändå de är ganska fina på sitt sätt. :-)

Nähä om jag skulle ta och göra någon nytta idag, en dusch och promenad kanske?


//Elza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0