Elzas små egenheter...



Alla har vi våra egenheter, en del bra en del mindre fördelaktiga.(även solen har ju sina fläckar... haha) Så här är 10 av Elzas ofördelaktiga egenheter.

1. Jag gillar att skriva om mig själv i tredje person, vilket leder till nr...
2.... det har påpekats att jag har vissa narcissistiska drag. Eller ja egenkär kanske är rättare ord. Nåt jag ärvt av min käre far... haha.
3. Jag är lite av en besserwisser och tror jag kan och vet allt. Sanningen är nog att jag kan lite om mycket. Med undantag för vissa kunskapsområden som jag faktiskt kan mycket om. Det har blivit betydligt svårare att vara en besserwisser sen google och smartphones. Haha.(Sen för att raljera lite till, ungdomen har blivit slöa och litar inte till sin egen allmänbildning utan måste kolla upp minsta lilla på wikipedia. Som om den sidan alltid har rätt? Läs en bok istället!)
4. Jag har noll självdisciplin och tålamod (oftast) och är på ren svenska ganska lat av mig.
5. För att motsäga mig nu (vilket jag också är bra på) så kan jag vara lite för envis i vissa fall och hålla fast vid saker av ren princip. Även om jag redan insett att slaget är förlorat, och jag inte ens är intresserad av vad det nu må vara längre.
6. Motsäger mig själv hela tiden och är totalt inkonsekvent och ologisk.
7. Är en dramaqueen och gör gärna en höna av en fjäder. Kan lätt få världens utbrott (vilket innebär att jag stampar i golvet, gapar och härjar, kanske tjuter en skvätt, en del smällande i dörrar och köksluckor) för en pyttegrej. Detta är vanligt förekommande vid t.ex matlagning och städning. Det positiva är att det går snabbt över. ;-) Enligt pappa är jag född ilsken och kommer dö ilsken. Pappa är så snäll!
8. Jag är värdelös på att argumentera, målar lätt in mig i ett hörn. Vilket en del har lärt sig att utnyttja bara för sitt eget nöjes skull. Mäh! ;P
9. Urusel på att berätta eller återberätta historier, lyckas alltid börja i fel ände, glömma bort detaljer och därmed faller oftast hela poängen.
10. Har lätt att fixera mig vid saker och företeelser. Några exempel rakt av; Take That, Mark Owen, Drömhus, Barbados, kent, Rune Holta, True blood m.m.

Visst låter jag som en trevlig och angenäm person? Haha. Jag brukar säga att det är dessa saker som är charmen med mig. Hittills har ingen hållt med mig... ;-)

God förmiddag!

//Elza

Kommentarer
Postat av: Milliz

Tyvärr kan jag inte säga emot dig den här gången. Men vi alla ska vara någon och den här lotten föll på dig för 29 år sedan.

2012-02-21 @ 18:42:31
Postat av: Ida

Har du haft en bra dag? :)

2012-02-21 @ 21:40:05
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin blogg du har! Har du haft en bra dag?

Kika gärna in på min och lämna en kommentar! ^^

KRAM

2012-02-21 @ 22:04:03
URL: http://thesummerkid.blogg.se/
Postat av: LINA

Haha! Härligt inlägg!

2012-02-21 @ 22:34:43
URL: http://finalinafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0