Ur min synvinkel

Jag vill bara förklara gårdagens inlägg för er som inte känner mig. Jag önskar verkligen Victoria och Daniel lycka till med bebisen. Jag har inget emot dem som personer, både Victoria och Daniel verkar vara sympatiska och kloka människor. Det är monarkin jag tycker är förlegad och odemokratisk. Jag är också trött på att folks motargument är: "men vad ska vi ha istället för kungahuset då?". För det anser jag sekundärt. Det viktiga är hur relikt det är att ärva en titel och ha sin framtid utstakad redan från födseln. Rent ut sagt barockt! Alltid vara i det offentliga rummet, alltid ha ögon på sig. För hur de än kommer att skydda henne från det är det ändå ofrånkomligt. Inget utrymme att göra misstag som oss andra utan risken att bli kritiserad i media. För visst de kan vara fria i sin uppfostran och låta prinsessan göra egna val. Men det kommer ändå alltid vara inom vissa ramar. Hon är tronföljare, det går inte att frånkomma.

Med det sagt så kan jag bara lyckönska de nyblivna föräldrarna! :-) Sen vill jag gratulera Pär som prickade in rätt namn, inte illa!

//Elza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0