Veckans musiktips!

Som ni har väntat! Haha. Eller kanske. Nåja nu är jag på g igen. Jag har diskuterat lite med mig själv fram och tillbaka (nackdelen med mitt "ensamma" jobb är att jag börjat prata med mig själv medan jag jobbar...haha. Det kan framkalla en och annan udda blick när jag råkar träffa på folk på morgonen... haha.. Å andra sidan pratar jag med mig själv får jag de rätta svaren åtminstone! Detta blev visst en lång parantes) 
 
Tips är kanske fel ord, det handlar väl mer om musik jag tycker är rolig, har lyssnat mycket på eller lyssnar på just nu. Alla smakpoliser undandbedes. Musik behöver inte alltid vara så seriöst och ha en djup mening. Ibland är det bara kul! Kent i all ära men jag får ju själv erkänna att det inte är någon vidare förfestmusik. Däremot funkar en trallvänlig Barbadoslåt eller en snabb Guns n'roses låt bra då. Eller varför inte Twisted Sisters "We're not gonna take it?". (när jag var liten trodde jag de sjöng "we not gonna hake it"... haha)
 
Det där med att jag gillar Barbados har orsakat en del "rabalder". Det är ju inte tillräckligt pretentiöst och jag har till och med fått utstå en hel del spott och spe för det. Av vuxna människor! Seriöst! Det är så man häpnar! Även om jag sedan ett par år tillbaka knappt lyssnar på dem längre, mer än att jag gillar att gå på någon spelning per år så försvarar jag dem fortfarande med näbbar och klor. 
 
Sedan är väl inte jag utan fördomar heller och är smått allergisk mot dessa idol/xfactor- stjärnor. Minns för några år sedan när någon idol-människa totalt slaktade en kent-låt. Min kevlarsjäl dog en smula då. (haha) Okej jag är lite av en hycklare? Haha. Men jag skulle aldrig döma en människa utefter deras musiksmak! Kanske bara undvika att diskutera just musik. ;-)
 
Okej... får nog lägga själva musiktipset i nästa inlägg istället. Detta blev visst en lång utläggning... Blir en bild på Barbados eminenta basist Peter Samuelsson här istället! Basister is da shit! Tagen av undertecknad, givetvis. ;-)
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0