Elza bakar!

Så nu har jag lyckats åstadkomma enda och antagligen sista baket denna jul. Tänkte överraska pappa med nynäskakor. :P Sagt och gjort. Det gick ganska smidigt, inga större missöden.



Alla ingredienser är framme iaf....




Mördegen är klar... so far so good!




...mandelsmeten klar även den!



Nu krävs en glöggpaus innan hackandet av mandeln! (den är relativt alkoholfri.. eller inte... haha.. :P)



Mandelhackning! Alla fingrar sitter kvar, men jag lärde mig den hårda vägen att inte pilla bort de mandelbitar som fastnade på kniven med fingrarna, aj? :S



Färgning av mandel!



Påfyllning av glögg och mer glöggpaus.. viktigt att ta paus då och då!



Tips nummer 2! Använd inte fingrarna att lägga på den färgade mandeln. Karamellfärg är svårt att få bort från händerna... haha...



Elza begrundar det färdiga verket! Och snart blir det provsmakning! :-)))



Nån frivillig som vill komma hit och ta hand om min diskbänk nu? Den där jäkla förskoleklassen verkar ha varit framme medans jag bakade! Gah!


//Elza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0