Elzas start på dagen!

Intressant start på dan idag. Det var dags för min "halvårsförsovning"! Jag vaknade först som jag skulle, satte mig på sängkanten för att börja klä på mig men tänkte "jag ska bara vila 5 min till...".Detta låter inte som en god idé men jag brukar faktiskt bara vila i några minuter. Så jag satte alarmet på fem minuter till. Tyvärr denna morgon (natt) var jag tröttare än vanligt så detta var en riktigt dålig idé. Haha.
 
För jag vaknar en timme senare med mobilen i ett krampaktigt tag, halvt liggande, halvt sittande på sängen. Oops? Jag inser att jag försovit mig, panikringer tryckeriet (som hunnit ringa mig fyra gånger) och säger att "jag är på väg, råkade visst försova mig". Jag var nog mer panikslagen och uppstressad än dem för fick till svar "jo vi antog att du försovit dig, du brukar alltid komma iväg i tid" i ett ovanligt lugnt tonläge. 
 
Efter en stressad påklädning som bara kan liknas vid nåt i en tecknad film, hattar omkring fortfarande sömnsnurrig, tar jag mig iväg.Kutade på utav tusan och blev nästan klar i tid. Nu var jag ju bara en timme sen, det var värre när jag vaknade halv sju, 3,5 h försent...det var inte ett dugg kul kan jag lova! 
 
Det som är bra när jag försover mig är att det brukar dröja väldigt länge innan det händer igen. Knappt jag vågar somna kvällen efter. Haha. Nåja, slutet gott allting gott! Eller som farmor brukade säga "Elände är ingen fröjd men ändå händer". Det är som det är.
 
Pappa var på förstasidan till Linköpings Tidning idag! Det får bli dagen bloggbild. :-P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0