Jag erkänner... jag är nyfiken av mig!



Elza- nyfiken?

Jag erkänner för er som mot all förmodan inte visste det. Jag är extremt nyfiken av mig! Jag älskar google som kan ta reda på saker och hitta bilder på folk man inte träfffat på år och dag. Visst säger ni nu, det är ju bara naturligt att vara nyfiken, eller hur? Jag tror i och för sig att jag ibland kan ta nyfikenheten till en ny nivå.

Gamla klasskompisar, lärare, dejter, ragg, ingen går fri när Elza är uttråkad och googlar runt på nätet. Jag gillar att kolla när folk fyller, deras andranamn, var de bor, intressen med mera. Bäst gillar jag folk med ovanliga namn, förnamn fast allra helst efternamn. Annars kan det alltid vara bra att veta något mer om personen, t.ex intressen eller jobb. Jag har till och med lyckats hitta en bekants flashbackanvändare, inte för att det stod något direkt smaskigt.

Jag är inte ute efter att hitta någon skit på folk som jag kan använda emot dem, nej jag är bara nyfiken av mig. Och när jag ändå är igång får jag erkänna, ja det händer att jag kikar i folks badrumsskåp. Även det är bara ren nyfikenhet och jag brukar inte lägga stor vikt till vad jag ser där.

Jag börjar anar att folk redan vet detta om mig. Ett exempel, nämnde häromveckan i ett sms till en kompis att jag åkt igenom hans "by" (eller tja byhåla kanske är mer korrekt ord... haha... för att va liite elak som han alltid är). Fick till svar nåt i stil med "jaha, då åkte du förbi där jag bor, var du och kikade i mitt brevinkast? Haha.". Jag skrev snabbt tillbaka att "hur ska jag kunna göra det när jag inte vet var du bor? Antar du att jag kollat upp var du bor?". Det gjorde han tydligen

Så här i efterhand erkänner jag, ja det var en vit lögn! Jag visste att vi åkte förbi där du bor, för det har jag kollat upp nån gång när jag varit lite uttråkad och suttit framför datorn.  Haha. Så nu är sanningen ute!

Jag är nyfiken och detta är min last jag får leva med. Har du något att erkänna?

//Elza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0