2 koppar kaffe senare...

...är jag ganska pigg ärligt talat. Lär ju bli lätt att somna inatt efter många timmars sömn under dan och så här mycket kaffe. Nåja jag får väl bita tag i nån av böckerna jag fick av pappa. Jag läste ju ut Maria Nikolajevas "Om hur: jag växte upp under diktaturen". En bok jag rekommenderar starkt! Riktigt intressant! Bjuder på både tänkvärdheter och skratt!



Så nu är det väl bara att fördjupa sig i dessa kejserliga högheters liv då...


Katarina den stora...



eller kanske....



...Peter den store?


Jag som inte läst klart boken om den sista tsaritsan, som jag lånade av pappa innan jul. Jag förstår inte att jag inte kan välja en bok och läsa ut den först. Nej jag måste alltid ha minst 3 böcker på gång samtidigt, gärna fler... Jaja, vi får väl se vad det blir. Eller om jag är lat och glor på serier istället.
Sista kejsarinnan av Ryssland som var gift med...




Nikolaj II (det är väl ganska uppenbar fakta för mig, men jag får väl förutsätta att det finns folk som är okunniga om detta... :P)


Och ja, jag hyser ett visst intresse för Ryssland och dess historia. :-)
//Elza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0