Elza, ung och fräsch? haha

Nu tillhör det väl inte ovanligheterna att folk tycker att jag ser betydligt yngre ut än vad jag är (29 år) men jag gillade kassörskans kommentar idag när jag skulle köpa snus. Hon tittar lite misstänksamt på mig
- Hur gammal är du?
- Äh, jag är faktiskt 29 (skrattar lite för mig själv)
- Jaha, du ser ju så ung och fräsch ut! (säger hon och klappar sig själv lite i ansiktet för att visa vad hon menar)
Hon verkade dock lita på att jag inte ljög om min ålder så jag slapp visa leg faktiskt.

Sen kollar Elza sig själv när hon går ut ur affären och förstår inte riktigt vad hon menar. Mörka ringar under ögonen, ögonen feberblanka och käklinjen full av gamla pms-finnar. Men jag får väl tacka för komplimangen ändå! *skratt* Det piggade upp efter att ha sovit bort en hel dag på grund av extrem trötthet och feber!

Fast bästa var ändå när jag togs för att vara min egen lillasyster! Det här var nog 2-3 år sedan. En bekant till mamma och hennes sambo som jag hade träffat någon månad eller månader tidigare på julafton kommer förbi hemma hos mamma för att hämta något. Jag öppnar dörren och hon inleder med att fråga "Och du är Elzas lillasyster?". Jag kunde inte hålla mig för skratt då! "Nej det är jag som ÄR Elza". Förklaringen kan väl vara att på julafton var jag uppsminkad och uppklädd. Nästa gång var jag totalt osminkad och ofixad. Men men, det är inte alla som kan passera för sin egen lillasyster? (jag har inte ens någon lillasyster, bara en storebror)

Slut på anekdoten... kanske en kjol- anekdot nästa gång? (tydligen hyser jag en stor fascination för korta kjolar, jag kallar det nog för 30 års kris... haha) En stor favorit hos vissa! Hahahahahahaha... Eller kanske inte. ;-)


//Elza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0