Elzas topp 5!

Veckans ämne är speedwayförare! Kom ihåg att detta är min personliga åsikt och listan är totalt ytlig och oseriös och bara på skoj. :-P


1. Rune Holta!
(nu blev ni nästan förvånade va? :O) Den norska polacken alla älskade att hata den senaste säsongen. Åkte med en skadad hand hela säsongen och ja resultatet blev därefter, men även solen har väl sina fläckar? Jag vet inte varför jag fastnat för Holta men han har nåt speciellt. Haha. Han är för söt helt enkelt! ;-)(och nej han är inte lik Sönnert! snarlik kanske men inte så lik eller?) 2012 kommer Holta- Volta köra för Indianerna i Kumla.



2. Andreas Jonsson.

Dackarnas stora stjärna, poängplockare av stora mått! Jag har tidigare av nån anledning haft lite svårt för honom, men varefter säsongen gick så började jag gradvis gilla honom lite mot min vilja. Andreas kör för Dackarna även nästa år.



3. Nicki Pedersen
Denna är nog lite otippad för de som känner mig. Som jag hatat Nicki i alla år. Och jag vet fortfarande inte om jag är nåt större fan så, men oj vilket underhållningsvärde han besitter! Dessutom har han lika hetsigt humör som mig själv, han är cool och en uppfriskande fläkt! Förra året körde han för Vargarna, Norrköping vilket han även kommer göra i år.



4. Greg Hancock
Ännu en otippad på Elzas lista. Kungen i Motala numera. Jag har haft svårt för honom (mest för att jag har väldigt svårt för Piraterna som lag, jag vet att jag borde vara patriot här men när det kommer till speedway ligger mitt hjärta närmre Dackarna och Målilla) men jag måste ändå medge att han kört jävligt bra senaste säsongen och han verkar vara en genomtrevlig och hygglig snubbe och därmed kvalificerar han sig för en fjärde plats på Elzas lista! Kör för Piraterna även nästa år.




5. Tomasz Gollob
Denna sista var lite knepig men Gollob får femteplatsen bara för hans bedrövliga engelska, den har helt enkelt ett visst underhållningsvärde. Gör han sig till eller pratar han sådär dåligt? Sedan är han en hyfsat stabil förare också. Kommer köra för Hammarby nästa år. (lägger in ett youtube-klipp här istället)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0