Nummer 3 - Rezekne/Latgale

Det blir väldigt mycket Lettland till att börja med. Men det är ju Baltikums hjärta! :-) Rezekne, mitt kära Rezekne! Det var här jag spenderade ett halvår som EVS- volontär för 9 år sedan (oj, vad tiden gått fort sen dess, eller kanske inte?) och även om staden i sig väl inte är någon sevärdhet för turister så är det ändå värt ett besök tycker jag. Jag inser själv att andra kanske inte riktigt ser vad jag ser när jag kommer dit... Rezekne är Lettlands femte största stad och ligger i östra Lettland, i regionen Latgale. 24 mil öster om Riga. Folkmängden ligger på ca 35 000. Men för mig ligger det ett nostalgiskt skimmer över denna stad där jag bott och upplevt en massa under 6 månader.

Det jag gillar mest med den här delen av Lettland är folket och naturen! Sevärdheterna är kanske få men folk är väldigt gästvänliga och trevliga! Jag låter nog bilderna tala för sig själv i detta fallet!

Här är några (få, har inte så många) bilder från själva Rezekne:

     


Här har vi mer lantliga bilder...

           


Och här lite diversebilder!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0