Surprise!

Så i vanlig ordning knallade jag till jobbet inatt... Som vanligt lite halvtrött, i egna tankar och med lurar i ögonen. Korsar den mörka gräsplanen som korsat i flera år utan missöden. Jag skrattade lite för mig själv för jag var på ovanligt gott humör denna morgon.

 

Och så BAM, helt plötsligt tar det tvärstopp med vagnen. Handtaget smäller på nåt vis in i lillfingret och in i magen. Jag hade gått rätt in i en upphöjd brunn. Just nu funderar jag mest på om den funnits där jämt och jag faktiskt lyckats undvika den i alla år? Eller om den poppat upp på senare tid?

 

Det goda humöret byttes ut mot en tvärsur Elza med blåslaget finger. Som vanligt gapade, härjade och tjöt jag en skvätt. (Elza-humöret) Sen insåg jag hur meningslöst det var och knallade vidare.

 

Aja detta är en totalt meningslös historia utan någon egentlig poäng. Mer än att ibland kan överraskningar komma när man minst anar det! Även om nog jag önskat mig en trevligare överraskning... :-P (But that's never gonna happend!)

 

Hur det gick med det stackars fingret? Det är lite blått, ömt och svullet men jag lär nog överleva det. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0