Veckans musiktips! (på riktigt denna gång!)

För ca 9 år sedan upptäckte jag denna helt underbara artist! Jag minns inte riktigt hur, skulle tippa på att det var något jag läste på kent.nu- forumet. Låtarna är blandade, skönt trallvänliga med texter som berättar en historia och en del lugnare mer melankoliska låtar. Har ni gissat än? Nåja lite lite att gå på kanske.
 
Artisten är Marit Bergman och den av hennes skivor som är min favorit "3.00 am Serenades". Min favoritlåt på den skivan är "This is the year", kanske inte för att det är just den bästa låten på skivan utan vad den symboliserar för mig, minnen och känslor som kommer tillbaka så fort jag hör låten. Jag har lyssnat på denna skiva om och om igen under snart tio års tid men har fortfarande inte tröttnat!
 
 
 
Så ett litet smakprov från skivan, "This is the year"...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0